قوانین و مقررات مرجوعی کالا

  • قوانین برگشت از فروش

    • فروشگاه اینترنتی DHLmarket همواره نهایت تلاش خود را می‌کند تا با تحویل به موقع کالاهای خریداری شده ، سالم به مشتریان، حداکثر رضایت آنان را جلب نماید. اما در هر حال ممکن است در هر یک از مراحل ثبت سفارش یا انتقال کالا تا تحویل به مشتریان عزیز اشکالی رخ دهد و سلامت کالای خریداری شده تحت تاثیر قرار گیرد و یا فروشنده‌ی سایت مرجع کالای معیوب یا نامنطبق ارسال کرده باشد. از این رو فروشگاه اینترنتی DHLmarket با وضع قوانینی عادلانه اقدام به حفظ حقوق مشتری نموده است که جهت اطلاع خریدار به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

    • چنانچه پس از دریافت کالا، هرگونه ایراد یا مغایرتی نسبت به محصول سفارش داده شده ملاحظه کردید این موضوع می بایست طی 24 ساعت به صورت تلفنی به واحد خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی DHLmarket اطلاع داده شود.

    • امکان استفاده از گارانتی ذکر شده در سایت مرجع به دلیل عدم امکان مرجوعی کالا به کشور مبدا جهت تعویض و یا تعمیر آن در عمل وجود ندارد. از طرفی هزینه‌های ارسال کالا (رفت و برگشت) و ترخیص آن در کشور مبدا (ورود و خروج)، بسیار بیشتر از ارزش ذاتی کالا خواهد بود. لذا هیچ مبلغی بابت گارانتی از خریدار دریافت نمی‌شود.

    • کاربران می‌بایست دقت کنند که امکان خرید کالاهای غیرنو از سایت فروشگاه اینترنتی DHLmarket وجود ندارد. بدیهی است در صورت ثبت سفارش این قبیل کالاها، سفارش مزبور لغو شده و وجه پرداختی مشتری مسترد خواهد شد.

    • بر اساس قوانین تجارت الکترونیک در ایران، اگر فروشگاه اینترنتی DHLmarket کالا یا مغایرت در آن، از روی بسته‌بندی یا جعبه‌ی محصول قابل تشخیص باشد، مشتری نمی‌بایست کالا را از بسته‌بندی اولیه (وکیوم، نایلون، جعبه اصلی) خارج نماید و بدیهی است در صورت هرگونه تغییر در بسته‌بندی یا ماهیت کالا، عودت کالا به فروشگاه اینترنتی DHLmarket میسر نیست.

    • می‌بایست از برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته بندی اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن پرهیز شود. در غیر این صورت امکان مرجوعی کالا وجود نخواهد داشت.

    • عکس محصولات در سایت فروشگاه اینترنتی DHLmarket، جهت آشنایی کاربر با کالا است و از آنجا که ممکن است در پاره ای از جزییات (مثل رنگ یا طرح بسته بندی محصول) با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد، به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت نمود. ملاک وجود مغایرت در کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت فروشنده کالا است (لینک ثبت شده توسط مشتری) است.

    • برگشت از فروش در فروشگاه اینترنتی DHLmarket، اشکال‌های فنی و‏‏‌ ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست مشتری از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهٔ متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

    • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود داشته باشد، رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی انجام می شود که کالا از حالت اصلی یا بسته‌بندی اولیه خود خارج نشده باشد.

    • پس از تایید برگشت از فروش توسط فروشگاه اینترنتی DHLmarket ، وجه مشتری طی 3 تا 7 روز کاری به حساب بانکی وی (از طریق شماره شبا) واریز خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم تطابق حساب بانکی اعلامی با نام مشتری عودت وجه انجام نخواهد شد و تاخیر ایجاد شده به عهده ی مشتری است.

    • برخی از محصولات الکترونیکی که در سایت های خارجی به فروش می رسد با ولتاژهای خاصی (مانند 110 یا 130 ولت) کار می کنند و اگر آن ها را به برق شهری ایران (با ولتاژ 220 ولت) متصل نمایید موجب سوختن آن ها می شود. لذا کلیه عواقب اتصال محصولات برقی با ولتاژهایی به غیر از آنچه روی محصول یا بسته بندی محصول درج شده باشد به عهده مشتری است و خرابی و سوختگی به دلایل فوق، شامل برگشت کالا نمی شود.

    • ملاک تشخیص برای وجود ایراد در محصولات، نظر کارشناسان خدمات پس از فروش و قوانین برگشت از فروش فروشگاه اینترنتی DHLmarket می باشد. فروشگاه اینترنتی DHLmarket پس از 7 روز کاری بعد از دریافت کالا از مشتری، نتیجه ی بررسی های کارشناسی را به مشتری اعلام خواهد کرد.

    • ویژگی های درج شده برای هر محصول (مانند محصولات آرایشی و بهداشتی) در سایت های خارجی ، صرفاً برای اطلاع‌رسانی است و جنبه مشاوره تخصصی ندارد. خریدار می بایست در صورت تمایل قبل از اقدام برای خرید کالا نسبت به کسب اطلاعات حرفه‌ای و اخذ مشاوره از متخصص معتمد اقدام نماید. همچنین فروشگاه اینترنتی DHLmarket مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالا می باشد.

    • درخواست مرجوعی کفش و پوشاک تنها در صورتی پذیرفته می‌شود که این محصولات فقط تست شده و همچنان در وضعیت اولیه و نو باشند. ضروری است روی پوشاک هیچ گونه آثار استفاده مانند لکه، رنگ‌پریدگی یا بوی عطر و بدن وجود نداشته باشد، و مارک، دکمه و سایر ملحقات جدا نشده باشند. (توجه شود کالای خواب، لباس راحتی، لباس زیر، جوراب، مایو و لباس کودک و نوزاد شامل برگشت کالا نمی شود.)

    • پس از بررسی کالای مرجوعی توسط واحد خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی DHLmarket، در صورتی که کالا خارج از ضوابط فروشگاه اینترنتی DHLmarketمرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، مجددا برای مشتری ارسال می‌گردد. در صورت استنکاف مشتری از تحویل گرفتن کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه در انبار فروشگاه اینترنتی DHLmarket نگهداری می شود و پس از اتمام این مهلت، فروشگاه اینترنتی DHLmarket در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن مسئولیتی نخواهد داشت.

    • کفش‌ها در شرایطی که زیره کفش سالم و تمیز بوده، خط خوردگی و تا شدگی و از بین رفتن بوی طبیعی کفش اتفاق نیفتاده باشد، قابل تعویض هستند.

    • بر اساس استانداردهای خرید و فروش آنلاین در اقتصاد بین الملل، فروشگاه اینترنتی DHLmarket متذکر می شود در صورتی که معیوبی کالا اثبات نشود، کلیهٔ هزینه های بازگشت کالا به عهده خریدار محترم است.

    • فروشگاه اینترنتی DHLmarket اعلام می نماید که واحد پولی این فروشگاه، ریال رایج ایران است و در صورت بروز هرگونه اشکال و پذیرش برگشت از فروش، تنها وجه ریالی واریز شده توسط مشتری مسترد خواهد شد.

    • لوازم آرایشی و بهداشتی (مثل: عطر، ادکلن ، کرم و …) در صورتی که در وضعیت پلمپ و آسیب ندیده باشند، قابل تعویض هستند.

    • پس از اثبات معیوبی کالا، برای بازگرداندن آن از پست پیشتاز استفاده نمایید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست ایران، مورد تایید بوده و وجه به حساب مشتری واریز می‌شود. از آن جا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید را به همراه بسته ارسال نمایید.

    • با توجه به این که سفارشات مشتریان فروشگاه اینترنتی DHLmarket از سایت های خارجی به صورت انبوه به ایران ارسال می شود، ممکن است جلد، کاور و بسته بندی برخی از محصولات با آسیب دیدگی مواجه شوند که این محصولات قابل بازگشت نمی باشند. همچنین کلیه ی کالاهای خریداری شده از فروشگاه اینترنتی DHLmarket پس از بسته بندی مجدد به مشتری ارسال می شود. لذا بسته بندی محصولاتی که دریافت می کنید، بسته بندی منحصربه فرد فروشگاه اینترنتی DHLmarket است.

    • چنانچه ثبت سفارش کالا در سایت های خارجی توسط واحد فروش فروشگاه اینترنتی DHLmarket به درستی انجام شده باشد و فروشنده کالای دیگری را به اشتباه ارسال کند، فروشگاه اینترنتی DHLmarket مسئولیت این اشتباه سایت های خارجی را به عهده می گیرد. بنابراین نسبت به تهیه ی کالای جایگزین اقدام می نماید. چنانچه به هر دلیلی تهیه ی کالای مورد نظر مشتری میسر نگردد فروشگاه اینترنتی DHLmarket وجه پرداختی مشتری را عودت خواهد داد.

    • از آنجایی که در سایت فروشگاه اینترنتی DHLmarket کاربران، انتخاب کننده ی محصولات هستند و فروشگاه اینترنتی DHLmarket هیچ گونه نظر مشورتی و تخصصی در مورد انتخاب و نحوه ی استفاده از محصولات ندارد، در صورت عدم اطلاع یا ناتوانی مشتری در استفاده صحیح از محصولات آرایشی، بهداشتی و نتیجتا بروز خسارت احتمالی نسبت به خود (از قبیل حساسیت‌های پوستی، جراحات، از کارافتادگی هر کدام از ارگان های بدن و …)، تمامی مسئولیت ‌های آن بر عهده مشتری است و فروشگاه فروشگاه اینترنتی DHLmarket در این خصوص هیچ گونه تعهدی نخواهد داشت.

    • در صورت عدم تحویل کالا به مشتری در زمان تحویل مقرر، چنانچه موجودی کالا به پایان رسیده باشد و یا قیمت کالا تغییر کرده باشد، فروشگاه اینترنتی DHLmarket متعهد است مجددا کالا را برای مشتری خریداری نماید و یا وجه پرداختی مشتری (مبلغ ریالی واریز شده توسط مشتری و درج شده در فاکتور) را عودت دهد.

تماس با ما